PENGARUH PERSEPSI KEMUDAHAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAP MINAT PENGGUNAAN MOBILE BANKING M-BCA

Aisyah Pia Asrunputri, Leony Sabilla Setyana, Venny Oktaviany

Abstract


The purpose of this study was to examine and analyze the effect of perceived ease of use and trustworthiness on the intention to use M-BCA mobile banking. The type of research used is Quantitative. Valid data was collected from 69 respondents. The test tool uses SPSS version 25. The analysis tool uses multiple linear regression analysis, hypothesis testing, and the coefficient of Determination. The data used in this research is primary data. The results showed that perceived convenience had a positive and significant effect with an analysis of 0.003 <0.05 and a Tcount of 3.058 > 1.996. Trust has a positive and significant effect with an analysis of 0.001 <0.05 and a Tcount of 3.544 > Ttable of 1.996. Simultaneously perceived convenience and trust have a
positive and significant effect of 0.000 <0.05 and Fcount 99.314 >Ftable 3.13

Keywords


Perceived Convenience; Trust; Interest

Full Text:

PDF

References


Ekowati, S., & Amelia, R. S. (2021). Persepsi Kemudahan Penggunaan Dan Kepercayaan Tehadap Minat Nasabah.

Ernawati, N., & Noersanti, L. (2020). Pengaruh Persepsi Manfaat, Kemudahan Penggunaan dan Kepercayaan terhadap Minat Penggunaan pada Aplikasi OVO. BPJP) Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta, 03(02). www.bi.go.id/id/statistik

Helena, W. (2020). Analisis Kinerja Karyawan Bank Panin KCU Kota Surakarta (Vol. 04, Issue 02).

Khoirunnisa, A. (2022). Analisis Pengaruh E-Service Quality Dan Trust Terhadap Minat Pengginaan LinkAja Syariah Sebagai Dompet Digital.

Mukhtisar, Tarigan, I. R. R., & Evriyenni. (2020). Pengaruh Efisiensi, Keamanan Dan KemudahanTerhadap Minat Nasabah Bertransaksi Menggunakan Mobile Banking (Studi Pada Nasabah Bank Syariah Mandiri Ulee Kareng Banda Aceh).

Oktavia, F., & Kartawinata, B. R. (2020). Pengaruh Presepsi Kegunaan, Presepsi Kemudahan Dan Resiko Terhadap Minat Pengguna Mobile Banking Bank Nagari Kantor Pusat Padang.

Pringgadini, S. A., & Basiya, R. (2022). Pengaruh Kepercayaan, Perceived Security, Dan Risiko Terhadap Minat Penggunaan E-Payment Pospay (Studi Kasus Pengguna Pospay Kantor Pos Pati). SEIKO : Journal of Management & Business, 5(1), 2022–2574. https://doi.org/10.37531/sejaman.v5i1.1774

Rafidah, I., & Djawoto. (2017). Analisis Keamanan Kemudahan Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online Di Lazada.

Rozi, F., & Ziyad, M. (2019). Pengaruh Kepercayaan, Persepsi Kegunaan, Persepsi Kemudahan Dan Persepsi Kenyamanan Terhadap Minat Menggunakan Layanan Mobile Banking Bank BTN. Jurnal Sains Manajemen Dan Kewirausahaan .

Sibuea, S. J., Oktavianthy, D., & Rangkuti, A. E. (2021). Pengaruh Persepsi Kemudahan Penggunaan Dan Persepsi Manfaat Terhadap Minat Penggunaan Aplikasi OVO.

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif Kualittatif Dan R&D. ALFABETA .

Tuhepaly, M. (2021). Pengaruh Kepercayaan, Promosi Dan Kemudahan Terhadap Minat Pengggunaan OVO. www.bi.go.id

Zita, A., & Oktaviany, V. (2023). Strategi Pemasaran PT. Mitragama Intiperkasa Untuk Meningkatkan Penjualan Unit Rumah LA Palma Grande Bekasi. SMART Jurnal Manajemen, 3(2)




DOI: https://doi.org/10.53990/smj.v4i1.286

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 SMART Management Journal

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.